aprilpojken

Alla inlägg under februari 2013

Av aprilpojken - 27 februari 2013 13:34

Idag har vi spenderat förmiddagen på öf. Mille har bakat för första gången i sitt liv ;) havrekakor, men blev nog mest salivkakor ;) gott var det i alla fall!
Idag ska vi inte göra så mycket mer. Bara slappa! :)

Av aprilpojken - 26 februari 2013 09:32

Idag gick vi upp vid 8 och kände att det stank piss! Jävla hund! Hela mattan! Bara ställa sig att torka upp skiten och nu vädrar vi för fullt. Eller lilleman ska sova men är sur.
Tvätten är i full gång och sen ska vi vandra upp till stan och handla lite. Sen kommer förhoppningsvis lillasyster hit ikväll. Ska i så fall dra med henne till öf imorgon. ;)

Men nu ska jag få den sura kille att sova :)

Av aprilpojken - 25 februari 2013 23:36

Dagarna bara springer iväg! Har fullt upp och jag gillart! :)

Söndagen bestod av: mamma körde hem oss, vi gick en promenad till hundparken (terrie hamna i slagsmål som inte var hennes fel som tur var, och hon skadade ingen eller skadades). Sen efter det körde vuxit ut mina saker som ska säljas nästa helg på klädbytardagen i Axvall :) och direkt efter det styrde mamma bilen mot bror och Eva! Blev en mysig middag :)
Kalkonfile men ngn slags mos och sockerärtor :) mums! Mille gillade det oxå :)
Mille fick en leksaksbil av dom som var mycket populär! Massa ljud och lampor!
Mille är rädd för män i mössor! Vet inte hur det kommer sig. Men så fort tex bror/morbror tar på sig en mössa så gallskriker Mille :( men tar han av sig den så blir han tyst. Men däremot om jag tar på mig samma mössa så bryr han sig inte :/ knepigt!

Måndag:
Öf på morgonen och sedan passade Milles favorit fröken honom medan jag fick besöka tandläkaren *skräck*!!
Min visdomstand har krånglat sen en tid tillbaka och i helgen har hela käket (höger sidan) domnat bort och värkt! Visade sig att den jäkeln inte kommer upp! Jag som hatar tandläkare och får panik. Hoppas att denna sköljmedel ska hjälpa och att det onda inte kommer tillbaka för då ska den tas bort! Vill inte! Den får gärna vara kvar så länge den inte krånglar allt för mycket! Allt för att slippa få panik för att man ska dit och dona i min käft!

Sen på kvällen så kom syster, systerson och hunden Flipper hit för att vara barnvakt åt Mille så att jag kunde gå på HLR-utbildningen. 18-21:15 höll den på. Fortsättning nästa måndag igen :) riktigt intressant och lärorik! :) roligt har vi med :) går tsm med en förre detta jobbarkompis :) känns kanon skoj att få vara Susanna :)

Av aprilpojken - 23 februari 2013 18:56

Denna dagen började SEGT! Men bestämde mig för att åka till Skövde hem till kära mamma <3
Även min moster och kusiner var här :) så har haft en jätte mysig dag!
Mille har haft jätte skoj med sina sysslingar (för det är väl sysslingar mina kusiner blir till mille?).
Nu har dom åkt hem. Och mille ska sova, går väl si så där! ;)

Mille gav även mormor sin present och hon blev glad :)

Imorgon är vi bortbjudna på middag hos bror och Eva :) ska bli jätte mysigt! :)

Men nu laddar vi för Mello! :D

Av aprilpojken - 22 februari 2013 23:35

Denna dagen har varit seg :/ men kvällen avslutades bra med grannen och Thai mat :)

Vi gick upp vid 9 och mille har sovit "sådär". Han trilla ur sängen imorse, han brukar ALLTID krypa och väcka mig innan han börjar ta sig mer framåt. Har min säng mot väggen och jag ligger ytterst så han har lyckats krypa till fotändan utan att jag märkt detta. Han måste tappat greppet för han backar ALLTID annars när han kommer för nära! Men som tur är har jag Ikeas malmsäng som är lägre än andra sängar. Han klarade fallet bra och har lekt på som vanligt :)
Men ska försöka få honom att sova i sin säng på dagarna och morgonen men svårt då han vägrar det :( men skam den som ger sig!

Gick en sväng till hundparken på förmiddagen. Terrie fick springa runt och det var skoj. Men sen kom en schäfer så vi gick för hon tål dom inte :/
Fortsatte att gå en PW och den blev i alla fall en 40 minuter innan vi börja frysa!
Väl hemma myste vi o lekte bara. Vid 16 var det sovtajm för mille och jag gjorde honom sällskap. Resulterade i att vi vakna halv 7!!! Inte ok!
Han brukar aldrig sova längre än en timme men idag hände det!
Tog beslutet med grannen att vandra upp till stan och hämta mat. Hela vägen hem VRÅL skrek lilleman. Väl hemma fortsatte han så han fick medicin och välling. Han somna på 5 minuter. :) han har inte vaknat en enda gång än. Hoppas natten blir bra bara! :) och inte alltför tidig morgon ;)

Nu dags för sängen ! Natti!

Av aprilpojken - 21 februari 2013 23:06

Den som uppfann denna dumma träningsvärk skulle jag just nu vilja strypa ;)
Ja ni läser rätt JAG har börjat träna!! ;)
Och en till sak jag gillart ! :)

Tränade i måndags och igår :) och idag kan jag knappt gå! Just nu ligger jag i soffan och funderar på hur jag sedan ska kunna förflytta mig till sängen! Får ta och komma på en lösning!

Har haft fullt upp hela veckan. Bvc, öf, handlat och jagat efter en frisör som inte kostar 400:-
Han fick även en fin mössa av Monica :) tack! :)
Mille har en tand till nu. Såg den när vi var hos Bvc. Så nu har han tre stycken i nerekäken :) det är nog därför han sover kasst :(

Idag var vi på "stan" och gick in på magasin 1 och hittade en fin present från mille till mormor :)
Sen kikade vi även in på Ugglornas och fynda rejält! Två brio leksaker för 120:- :D hade annars kostat 450:-
Så nu har lilleman en egen mobil som är mer lämplig för honom! :)
Imorgon ska vi ta en riktig hemmadag! Ska försöka ta en PW för att mjuka upp mina sjukt ömma och onda ben och rumpa! Att träna effektivt som man inte gjort sen 2008 det känns kan jag lova!

Ang Bvc. mille hade gått upp ca 300 gram men han hade växt 3 cm. Så nu är han 76cm lång :)
Men nu ska titta klart på 2012 som går på 6:an sen får den bli sängen! Bara jag kommer på en lösning hur detta ska gå till!

Av aprilpojken - 21 februari 2013 23:03

Den som uppfann denna dumma träningsvärk skulle jag just nu vilja strypa ;)
Ja ni läser rätt JAG har börjat träna!! ;)
Och en till sak jag gillart ! :)

Tränade i måndags och igår :) och idag kan jag knappt gå! Just nu ligger jag i soffan och funderar på hur jag sedan ska kunna förflytta mig till sängen! Får ta och komma på en lösning!

Har haft fullt upp he

Av aprilpojken - 18 februari 2013 10:28

Idag gick vi upp kl 8 :)
Och vi har ätit frukost, diskat och lilleman sover sin förmiddagslur nu :)
När han vaknar ska han få bada lite för det älskar han. :)
Sen vid 13 tiden ska vi till Bvc :) ska bli
Spännande att se hur han växt. Vikten vet jag redan för vi var ju på sjukhuset och där väger dom alltid dom små innan dom får medicin :)

Natten har varit bra. Eller lilleman vakna vid halv 6 :( men efter lite välling så somna han SJÄLV i sin säng :O duktig kille <3

Efter Bvc så ska jag försöka gå en lång promenad (är ju bara 2 kg ifrån mitt mål) och så måste jag dammsuga och så städa lite. Inte det roligaste direkt men ett måste :)

Presentation


Är ensamstående mamma som bor i
liten stad i Skaraborg, jag bor med min underbara son Milton som är född 2012 och hunden Terrie.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards