aprilpojken

Alla inlägg under december 2012

Av aprilpojken - 31 december 2012 17:49

Gott nytt år!
Detta året har varit väldigt upp och ner men det allra bästa som hände var att den 12 april föddes lilla Milton Eero Möksy :) han vägde 3760 gram och var 51cm lång och nu när 2013 ska börja så är han inte så liten längre. Hela 9560gram och 73 cm lång! 8 månader har rusat fram och det har varit de allra bästa månaderna i mitt liv! <3

Hoppas ni alla får en bra kväll och ett bra 2013!
Och ni... Tänk på alla djur och människor som är rädda för fyrverkerier. Om ni måste skjuta så gör det endast vid tolv slaget!
Terrie vägrar redan nu att gå ut (17:30) hon gick näääära alla hus för att hon är rädd!!

Av aprilpojken - 30 december 2012 20:14

Idag gick vi upp tidigt. 8.00 rättare sagt :)
Men Milton lekte i sin pyjamas fram till 11.30 tiden ;)
Efter mamma hade kört bror och Eva till stationen så åkte vi till maxi :) gick en sväng där och kikade. Tog en fika. Skönt att vandra runt där nu jämfört med i förrgår då det var hysteriskt mycket folk ;)
Milton sov gott i sin vagn så vi kunde prova kläder i lugn och ro. Hitta ingenting till mig själv men mamma hitta en tröja :)
Väl hemma så lagade jag Köttfärslimpa och potatis :) mums!!
Jag kan allt ;) när jag vill :p
Lilleman har fått ett bad och han är lite rolig, utanför badkaret så ska han bara stå men stå i badkaret går det verkligen inte ;) man ska ju faktiskt sitta ner och plaska ;)

Sitter nu framför tv:n och känner mig riktigt trött. Funderar på om jag ska gå ut imorgon eller inte. Jag vill men samtidig vill jag inte då jag vill vara med Milton. Men som alla säger så sover han ändå. Mammas kompis tror Milton skulle kunna unna sin mamma en sväng om på dansgolvet, men jag tror det blir en hemmakväll! :)

Av aprilpojken - 30 december 2012 07:55

Från mobilen och har inte orkat sätta igång datorn så det har inte blivit ngt bloggande. Men nu verkar det funka.

Julen har varit jätte mysig! Milton var så duktig i kyrkan på morgonen och på eftermiddagen var vi hos syster med familj och åt mat, titta på Kalle anka och så kom tomten :) Milton brydde sig inte om honom :) blir nog "läskigare" nästa år ;)

Dagen efter julafton bestämde sig Milton att det var dags att börja åla/dra sig fram :) duktig kille :)
Vi började även med fullkornsvälling ngr dagar efter jul och det funkar bra :)

Hans nya profylax medicin funkar som tur är! Men skulle han bli sjuk igen så finns det ingen annan sort som han kan ha som profylax för han är resistent mot alla :( så hoppas verkligen att han var sjuk för sista gången nu! Ge mig skiten istället!

Dagarna har rullat på då vi varit hos mamma den mesta av tiden :) nyår ska firas här! Miltons första <3

Terrie var i förrgår hos veterinären för hon börjat löpa och kissa inne :( kikade om hon hade uvi, men hon var frisk :) skönt! Fick beröm för sina fina rygg och magmuskler :)

Av aprilpojken - 18 december 2012 23:44

Varit lite för trött för att orka blogga. Men känner mig piggare nu.
Torsdagen den 6 december åkte vi hem till mor/mormor och miltons andra tand valde att titta fram. Så nu har han två små sockerbitar i fram i nerekäken :) stora killen :)
Helgen var bra men milton blev allt sämre och sämre och han vakna på söndag natt med 38,8 i feber (02:30) Ringde 1177 och blev då kopplad till jourläkaren för barn på kss. Hon ville att vi skulle komma in så det gjorde vi. Klockan 5.00 var vi inne och jag kan säga att varken jag eller mamma var speciell pigga :( Milton blev allt kinkigare och kinkigare. Urinprovet visade uvi men inte sänkan. Vi fick välja på att vara kvar eller åka hem för att senare komma in för att ta ett nytt blodprov. Vi valde att åka hem.
Kl:13.00 åkte vi tillbaka och kl 15.00 var vi hemma. Ingen medicin utan hem och avvakta svar på Urinodlingen som skulle komma nästa dag.
Tisdagen kom och jag ringde in, bakterier! Så en akut behandling av uvi skulle nu sättas in i 10 dagar.
Så nu på fredag är sista dagen och på lördagen ska han börja med en nu profylax, vilken vet jag inte då läkaren ska ringa om det.

Annars flyter dagarna på. Milton gillar mera att stå i min famn mera än att sitta i gå stolen eller på golvet. Lite mera tidskrävande med andra ord.
Han har börjar acceptera smörgås så nu får han lite gröt och smörgås till frukost :)
Han har även börjat ta sig fram lite på mage :O han som hatar att ligga på mage!

Vi har även varit på luciafirande på öf. Milton och jag hamna på bild i tidningen ;)
Milton var en liten tomtenisse och det skall han även vara på julafton. Men i kyrkan ska han ha kostym :) <3

Milton har testat sin nya pulka han fått av mormor och det var skoj att åka :)
Vi har även köpt en ny vagn :) men vi har kvar våran andra då den är sjukt bra att köra i snön! Det tar sig fram överallt!

Bvc: 8 månaders kontroll :) Milton har gått upp nästan ett kilo på en månad och växt 3 cm!! :) så snart är vi inne på storlek 80 :O
Tänk att om ngr månader är han redan 1 år :/ vart tar tiden vägen?
Mitt lilla gryn börjar bli stor kille. Snart går han och pratar för fullt!
Bvc sköterskan kollade även synen och Milton skelade inte så det var bra :) han greppar leksaker fint, sitter stadigt, och pratar på. Så en OK stämpel på rumpan fick han :)

Av aprilpojken - 18 december 2012 23:43

Varit lite för trött för att orka blogga. Men känner mig piggare nu.
Torsdagen den 6 december åkte vi hem till mor/mormor och miltons andra tand valde att titta fram. Så nu har han två små sockerbitar i fram i nerekäken :) stora killen :)
Helgen var bra men milton blev allt sämre och sämre och han vakna på söndag natt med 38,8 i feber (02:30) Ringde 1177 och blev då kopplad till jourläkaren för barn på kss. Hon ville att vi skulle komma in så det gjorde vi. Klockan 5.00 var vi inne och jag kan säga att varken jag eller mamma var speciell pigga :( Milton blev allt kinkigare och kinkigare. Urinprovet visade uvi men inte sänkan. Vi fick välja på att vara kvar eller åka hem för att senare komma in för att ta ett nytt blodprov. Vi valde att åka hem.
Kl:13.00 åkte vi tillbaka och kl 15.00 var vi hemma. Ingen medicin utan hem och avvakta svar på Urinodlingen som skulle komma nästa dag.
Tisdagen kom och jag ringde in, bakterier! Så en akut behandling av uvi skulle nu sättas in i 10 dagar.
Så nu på fredag är sista dagen och på lördagen ska han börja med en nu profylax, vilken vet jag inte då läkaren ska ringa om det.

Annars flyter dagarna på. Milton gillar mera att stå i min famn mera än att sitta i gå stolen eller på golvet. Lite mera tidskrävande med andra ord.
Han har börjar acceptera smörgås så nu får han lite gröt och smörgås till frukost :)
Han har även börjat ta sig fram lite på mage :O han som hatar att ligga på mage!

Vi har även varit på luciafirande på öf. Milton och jag hamna på bild i tidningen ;)
Milton var en liten tomtenisse och det skall han även vara på julafton. Men i kyrkan ska han ha kostym :) <3

Milton har testat sin nya pulka han fått av mormor och det var skoj att åka :)
Vi har även köpt en ny vagn :) men vi har kvar våran andra då den är sjukt bra att köra i snön! Det tar sig fram överallt!

Bvc: 8 månaders kontroll :) Milton har gått upp nästan ett kilo på en månad och växt 3 cm!! :) så snart är vi inne på storlek 80 :O
Tänk att om ngr månader är han redan 1 år :/ vart tar tiden vägen?
Mitt lilla gryn börjar bli stor kille. Snart går han och pratar för fullt!
Bvc sköterskan kollade även synen och Milton skelade inte så det var bra :) han greppar leksaker fint, sitter stadigt, och pratar på. Så en OK stämpel på rumpan fick han :)

Av aprilpojken - 18 december 2012 23:43

Varit lite för trött för att orka blogga. Men känner mig piggare nu.
Torsdagen den 6 december åkte vi hem till mor/mormor och miltons andra tand valde att titta fram. Så nu har han två små sockerbitar i fram i nerekäken :) stora killen :)
Helgen var bra men milton blev allt sämre och sämre och han vakna på söndag natt med 38,8 i feber (02:30) Ringde 1177 och blev då kopplad till jourläkaren för barn på kss. Hon ville att vi skulle komma in så det gjorde vi. Klockan 5.00 var vi inne och jag kan säga att varken jag eller mamma var speciell pigga :( Milton blev allt kinkigare och kinkigare. Urinprovet visade uvi men inte sänkan. Vi fick välja på att vara kvar eller åka hem för att senare komma in för att ta ett nytt blodprov. Vi valde att åka hem.
Kl:13.00 åkte vi tillbaka och kl 15.00 var vi hemma. Ingen medicin utan hem och avvakta svar på Urinodlingen som skulle komma nästa dag.
Tisdagen kom och jag ringde in, bakterier! Så en akut behandling av uvi skulle nu sättas in i 10 dagar.
Så nu på fredag är sista dagen och på lördagen ska han börja med en nu profylax, vilken vet jag inte då läkaren ska ringa om det.

Annars flyter dagarna på. Milton gillar mera att stå i min famn mera än att sitta i gå stolen eller på golvet. Lite mera tidskrävande med andra ord.
Han har börjar acceptera smörgås så nu får han lite gröt och smörgås till frukost :)
Han har även börjat ta sig fram lite på mage :O han som hatar att ligga på mage!

Vi har även varit på luciafirande på öf. Milton och jag hamna på bild i tidningen ;)
Milton var en liten tomtenisse och det skall han även vara på julafton. Men i kyrkan ska han ha kostym :) <3

Milton har testat sin nya pulka han fått av mormor och det var skoj att åka :)
Vi har även köpt en ny vagn :) men vi har kvar våran andra då den är sjukt bra att köra i snön! Det tar sig fram överallt!

Bvc: 8 månaders kontroll :) Milton har gått upp nästan ett kilo på en månad och växt 3 cm!! :) så snart är vi inne på storlek 80 :O
Tänk att om ngr månader är han redan 1 år :/ vart tar tiden vägen?
Mitt lilla gryn börjar bli stor kille. Snart går han och pratar för fullt!
Bvc sköterskan kollade även synen och Milton skelade inte så det var bra :) han greppar leksaker fint, sitter stadigt, och pratar på. Så en OK stämpel på rumpan fick han :)

Av aprilpojken - 18 december 2012 23:43

Varit lite för trött för att orka blogga. Men känner mig piggare nu.
Torsdagen den 6 december åkte vi hem till mor/mormor och miltons andra tand valde att titta fram. Så nu har han två små sockerbitar i fram i nerekäken :) stora killen :)
Helgen var bra men milton blev allt sämre och sämre och han vakna på söndag natt med 38,8 i feber (02:30) Ringde 1177 och blev då kopplad till jourläkaren för barn på kss. Hon ville att vi skulle komma in så det gjorde vi. Klockan 5.00 var vi inne och jag kan säga att varken jag eller mamma var speciell pigga :( Milton blev allt kinkigare och kinkigare. Urinprovet visade uvi men inte sänkan. Vi fick välja på att vara kvar eller åka hem för att senare komma in för att ta ett nytt blodprov. Vi valde att åka hem.
Kl:13.00 åkte vi tillbaka och kl 15.00 var vi hemma. Ingen medicin utan hem och avvakta svar på Urinodlingen som skulle komma nästa dag.
Tisdagen kom och jag ringde in, bakterier! Så en akut behandling av uvi skulle nu sättas in i 10 dagar.
Så nu på fredag är sista dagen och på lördagen ska han börja med en nu profylax, vilken vet jag inte då läkaren ska ringa om det.

Annars flyter dagarna på. Milton gillar mera att stå i min famn mera än att sitta i gå stolen eller på golvet. Lite mera tidskrävande med andra ord.
Han har börjar acceptera smörgås så nu får han lite gröt och smörgås till frukost :)
Han har även börjat ta sig fram lite på mage :O han som hatar att ligga på mage!

Vi har även varit på luciafirande på öf. Milton och jag hamna på bild i tidningen ;)
Milton var en liten tomtenisse och det skall han även vara på julafton. Men i kyrkan ska han ha kostym :) <3

Milton har testat sin nya pulka han fått av mormor och det var skoj att åka :)
Vi har även köpt en ny vagn :) men vi har kvar våran andra då den är sjukt bra att köra i snön! Det tar sig fram överallt!

Bvc: 8 månaders kontroll :) Milton har gått upp nästan ett kilo på en månad och växt 3 cm!! :) så snart är vi inne på storlek 80 :O
Tänk att om ngr månader är han redan 1 år :/ vart tar tiden vägen?
Mitt lilla gryn börjar bli stor kille. Snart går han och pratar för fullt!
Bvc sköterskan kollade även synen och Milton skelade inte så det var bra :) han greppar leksaker fint, sitter stadigt, och pratar på. Så en OK stämpel på rumpan fick han :)

Av aprilpojken - 18 december 2012 23:42

Varit lite för trött för att orka blogga. Men känner mig piggare nu.
Torsdagen den 6 december åkte vi hem till mor/mormor och miltons andra tand valde att titta fram. Så nu har han två små sockerbitar i fram i nerekäken :) stora killen :)
Helgen var bra men milton blev allt sämre och sämre och han vakna på söndag natt med 38,8 i feber (02:30) Ringde 1177 och blev då kopplad till jourläkaren för barn på kss. Hon ville att vi skulle komma in så det gjorde vi. Klockan 5.00 var vi inne och jag kan säga att varken jag eller mamma var speciell pigga :( Milton blev allt kinkigare och kinkigare. Urinprovet visade uvi men inte sänkan. Vi fick välja på att vara kvar eller åka hem för att senare komma in för att ta ett nytt blodprov. Vi valde att åka hem.
Kl:13.00 åkte vi tillbaka och kl 15.00 var vi hemma. Ingen medicin utan hem och avvakta svar på Urinodlingen som skulle komma nästa dag.
Tisdagen kom och jag ringde in, bakterier! Så en akut behandling av uvi skulle nu sättas in i 10 dagar.
Så nu på fredag är sista dagen och på lördagen ska han börja med en nu profylax, vilken vet jag inte då läkaren ska ringa om det.

Annars flyter dagarna på. Milton gillar mera att stå i min famn mera än att sitta i gå stolen eller på golvet. Lite mera tidskrävande med andra ord.
Han har börjar acceptera smörgås så nu får han lite gröt och smörgås till frukost :)
Han har även börjat ta sig fram lite på mage :O han som hatar att ligga på mage!

Vi har även varit på luciafirande på öf. Milton och jag hamna på bild i tidningen ;)
Milton var en liten tomtenisse och det skall han även vara på julafton. Men i kyrkan ska han ha kostym :) <3

Milton har testat sin nya pulka han fått av mormor och det var skoj att åka :)
Vi har även köpt en ny vagn :) men vi har kvar våran andra då den är sjukt bra att köra i snön! Det tar sig fram överallt!

Bvc: 8 månaders kontroll :) Milton har gått upp nästan ett kilo på en månad och växt 3 cm!! :) så snart är vi inne på storlek 80 :O
Tänk att om ngr månader är han redan 1 år :/ vart tar tiden vägen?
Mitt lilla gryn börjar bli stor kille. Snart går han och pratar för fullt!
Bvc sköterskan kollade även synen och Milton skelade inte så det var bra :) han greppar leksaker fint, sitter stadigt, och pratar på. Så en OK stämpel på rumpan fick han :)

Presentation


Är ensamstående mamma som bor i
liten stad i Skaraborg, jag bor med min underbara son Milton som är född 2012 och hunden Terrie.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards