aprilpojken

Alla inlägg under augusti 2012

Av aprilpojken - 31 augusti 2012 22:04

Idag har varit en bra dag! :) Spenderade kvällen uppe på stan med mamma och syster (Milton också självklart). Spela lite lotterier och Milton fick 2 nallar, eller en nalle och en råtta :) Sen var jag bara tvungen att köpa brända mandlar, MUMS! Men eftersom man SKA äta i tälten på M-festivalen så gjorde inte vi det ;) Vi valde Thai pak istället :P Gott var det och mättsamt! :)
Milton var super snäll som vanligt och gnällde inte en enda gång.
Shoppade ett par nya skor till mig från Hm, Milton fick en pyamas (Stinky) från Lindex och jag passade på att köpa en ny foundation när det ändå var lite billigare :)

Men dagens största, roligaste och stoltaste händelse var att Milton vände från RYGG till mage :D :D Inte en gång utan flera gånger! :D Dock bara åt ett håll! vänster! :D men jag är så otroligt stolt över min "lilla" pojke! Så duktig! :D
Dröjer nog inte länge förens han klänger på mina ben när jag gör annat :P Kommer bli skönt för då kan han aktivera sig själv på ett annat sätt. Men kommer ju självklart bli mera jobb ;) Men så roligt att se hans framsteg varje dag för det händer något nytt verkligen varje dag! :) Det var inte länge sedan han var en liten knort på 3760gram, nu är han en liten korv på 7650gram! :O Vart tog tiden vägen! Han visar verkligen vad han vill numera och det är så roligt att se! :) Undrar om han får mitt humör ;)
Han invigde dessutom sina jeans idag som är i storlek 68 :O Sjukt!! Så nu är hans garderob bara fylld med 68:or :)

Ne nu ska jag ut med hunden, för imorgon ska vi upp tidigt för att ta oss upp till stan för att sälja lite saker på bakluckeloppisen! :) Sen ska man även träffa bästa fröken! Gud vad jag saknar henne! :)

Uppdaterar helgen i bilder också imorgon eller på söndag då jag har bilderna på mobilen och bloggplatsenApp raderar allt jag skrivit så fort jag ska posta det! Riktigt dåligt! Hade den funkat hade jag uppdaterat mycket mera!! Så ta åt er bloggplatsen.se!

Kram!!

Av aprilpojken - 30 augusti 2012 13:06

Idag är det Torsdag och en dag närmare M-festivalen! :) Och Torsdag betyder att jag åker til Skövde idag! :) Så jag har packat hela morgonen och just nu tar vi det lite lungt jag och Milton.
Skulle skrivit igår kväll men det blev inte av för jag hade som sagt full rulle med att vara barnvakt, hundvakt och hjälpreda :P
Milton somna redan vi 20.00 igår och det var faktiskt skönt. Han brukar somna annars vid 21.00 tiden men nu kändes den där timmen mycket bättre då man hinner äta lite och fixa i ordning innan 21.00 filmerna eller serierna börjar på tv:n.
Men inatt vakna lilleman redan vid 03.30 :O Hör inte till vanligheterna! Men han ville bara ha lite mat och sedan somna han om <3
Mina boobs spände något redan den tiden men det beror nog på att jag har börjat introducera gröt och då minskar han säkert produktionen av mjölken och då blir det lite mera spänt och ömt. Får hålla uppsikt över så att man inte råkar ut för mjölkstockning. Usch fy!

Måste bara säga att min bror är bäst! Han var här innan sin skola börja idag och satte upp 1 av 3 plafonder som ska upp. Nu ska jag bara skaffa fram glödlampor så att de andra 2 kan komma upp så att vi kan börja se något nu när det börjar bli mörkare ute! :)

Nu ska jag bara slappa fram tills privat chauffören anländer, inget roligt väder ute ändå :( regn och åskan har varit i närheten. Så en innedag blir det fram tills vi ska åka!



Milton när han var ca:3 månader

   
Milton med morbror när han var några veckor gammal.
Kram!!

Av aprilpojken - 29 augusti 2012 16:37

Idag är det full rulle. Vakna 9 av att Greger (brors hund) kom hit :) Sen dess har allt rullat på, varit ute på promenad, städat, fixat med tv:n jag lånar av min bror, badad Milton, diskat, ätit lite lunch och så har jag passat grannens barn en sväng medans hon var på tippen. Nu har jag även lyckats slänga i en maskin tvätt, bara en till kvar :)
Nu ska jag gå och ta upp min son som är missnöjd ;) Skriver ett inlägg till senare ikväll :)

Kram!!

Av aprilpojken - 28 augusti 2012 22:04

Idag fick lillkillen smaka på gröt :) Han gillade det men vågade inte ge för mycket. Gav han även två små skedar med katrinplommonpuré för att han inte ska bli förstoppad och hans lilla mage har skött sig som vanligt idag! :)

Här kommer två bilder från "matsunden"

   

Nu sitter jag i min ensamhet för lillherrn har somnat för natten. Så hunden och jag har lite kvalitétstid tillsammans. :)
Snart får det bli sängen! Så nattinatti
Kramar!!

Av aprilpojken - 28 augusti 2012 19:38

Gókväll :)
Tänkte göra ett nytt försök att blogga nu när jag har fått min underbara son.
Det jag kommer skriva om är allt som faller mig in.

Just nu bor vi i en 2:a i en liten stad men söker effektivt en lägenhet i Skövde där jag ursprungligen kommer ifrån. Flyttade hit när jag var tillsammans med Miltons pappa. Men har varit ensam sen jag var i 6 månaden.
Milton föddes den 12 April 2012 och det var den bästa dagen i mitt liv.
Om dagarna gör vi inte så mycket, ute med hunden en hel del. Donar och har hos hemma. Mest en massa lek och bus med Milton då han numera kräver en hel del uppmärksamhet :)
4,5 månad är en period då den lilla bebisen börjar förstå sig på omgivningen och inte vill missa en enda sekund. Detta kan vara lite jobbigt då jag är ensam och har hushållssysslor och andra saker att göra. Men bara han får vara med så är han nöjd.
Terrie då.. hunden  vi har är en Jack russell tik på 8 år och är en bestämd dam men som har accepterar att matte har blivit mamma och inte har riktigt så mycket tid till henne som hon hade innan. Men jag tror hon trivs med oss som familj :)

Milton framsteg kommer skrivas upp här och det är för att jag ska ha en "backup" :)
Roligt att gå tillbaka och läsa senare :)

Ne nu får jag ta och ta upp min son som vägrar att sova, Får ta och ge han lite mat så får han lägga sig för natten för han är extremt trött min lilla herre ;)

Kramar!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är ensamstående mamma som bor i
liten stad i Skaraborg, jag bor med min underbara son Milton som är född 2012 och hunden Terrie.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards