aprilpojken

Alla inlägg under november 2012

Av aprilpojken - 29 november 2012 22:39

Igår fick jag upp allt julpynt som ska upp och Milton fick tag om julbocken på en gång så jag har idag hittat halm överallt i lägenheten :)

Gick upp tidigt idag med för att gå på babymassagen men milton. Han gillade det! Synd att vi missat 2 ggr och att kursen bara är 4ggr. Så nästa vecka är sista gången. :(
Efter massagen tog vi en promenad med grannen och hundarna! Milton har börjat resa sig från liggandes till sittande i vagnen och på bilden här nedan vill han se vad som händer ;)

Imorgon får vi se vad vi ska hitta på ä! Funderar på att möblera och hämta lite granris från skogen så att balkongen kan bli lite mysig :)

Av aprilpojken - 28 november 2012 10:03

Min syster och lilla Neo kommer och hjälper mig istället. Äta lunch ihop också :)
Just nu försöker jag få Milton att sova för han är super trött men det går inte så bra.

Av aprilpojken - 28 november 2012 07:49

Onsdag igen.. Men igår hände inte mkt! Handla lite mat bara :) regn och blåst ute så vi hoppa Långpromenaden Som jag hade tänkt starta igen för regnskyddet till vagnen har gått sönder :(
Men min granne ska till Ullared så har bett henne köpa med ett nytt :) så imorgon är det dags igen!!
Men idag onsdag, sker mkt saker idag! En kompis kommer vid 9 för att passa Milton medans jag rotar fram julsakerna ur förrådet. Sen kommer en annan kompis vid 4 för att kolla på bebissaker som ska säljas :)
Sen får Milton besök av sin pappa!
Denna dagen kommer nog gå liiiiiite fortare än gårdagen i alla fall :)

Av aprilpojken - 25 november 2012 22:56

Blev bortbjudna på middag hos bror och hans sambo! Trevligt som tydan och super god mat. Mexikansk kyckling med potatis och "choklassås" ;)
Kollade på solsidan där och fick sedan skjuts hem :) vilket piss väder ute! Snöblandat regn och blåst :/ jag vill ha enbart snö!

Imorgon blir det vårdcentralen för Milton mår fortfarande inte helt okej. Så bättre en doktor får lyssna lite på honom.

Vann även julafton+nyårs kläder från tradera :D han kommer bli stilig min lilla man <3 Har även köpt en lära gå vagn till han men den måste vi hämta först :)
terrie ska ha en klänning men den hittar jag inte :/ iof var den lite stor så hon får nog bara ha en rosett.

Sen efter det är min plan att han ska sova ;) för då kan jag leta fram julsakerna och samt bära upp dom till lägenheten :) men det kommer
garanterat inte bli så ;)

Nu säger jag, Milton och terrie god natt och dröm sött! :)

Av aprilpojken - 25 november 2012 16:07

Denna helgen har varit hur mysig som helst! Mår mycket bättre men Milton har fortfarande problem med sin hosta. Får uppsöka doktorn igen imorgon så att dom får lyssna på honom.

Igår på fm var vi en sväng i stan, jag, Milton och Terrie. Sen på em så hade vi julpyssel och tacos med grannen o hennes små tjejer :) mysigt.

Idag har vi haft det mysigt inne och ska snart iväg till bror och hans sambo för lite middag :) inte helt fel :) blir någon mexikansk kyckling vad jag förstod :)

Av aprilpojken - 23 november 2012 15:23

Då har även jag blivit sjuk. Usch på denna vecka och helgen kan ju inte börja bättre :( ont i kroppen, halsen och är yr från o till. Milton har blivit bättre men han har inatt bara vaknat en enda gång :) och då somnade han om fort :) skönt att han börjar må bättre. Igår var jag sjukt dålig, brors sambo fick komma och hjälpa mig med hundarna och även passa Milton medans jag duschade! Hon fixade även ett ärende till Apoteket :) vad skulle jag göra utan alla mina nära och kära! Grannen hjälpte mig med tvätten så slapp jag gå ner för yr var bara förnamnet på allt igår. Vaknade idag med halsont så även idag fick brors sambo besöka apoteket åt mig :) så nu har jag strepsils :) halsen mår mycket bättre nu :)

Meningen idag var att jag skulle ta det lugnt men då miltons fruktpure börja ta slut insåg jag att det är bättre att göra det idag ifall jag blir sämre imorgon. Samtidigt lagade jag mat till mig själv och nu är jag helt slut och då måste jag ta tag i disken :(

Hoppas ni får en bättre och roligare fredag än vad jag kommer ha!

Av aprilpojken - 20 november 2012 21:50

Milton blev sämre igår kväll och jag bestämde mig för att uppsöka vårdcentralen imorse då hostmedicinen inte hjälpt. Han hosta igår natt sjukt mkt och inatt hosta han så att han kräktes :( var vaken mer än halva natten med honom :(
Väl på vårdcentralen så visade det sig att han har övre luftvägsinflammation :( så penicillin i 5 dagar! Men nu hoppas vi att den dumma hostan försvinner!!
Efter Vc hjälpte storasyrran mig att storhandla då vi ingen mat hade hemma. Hennes lille pojk är också dålig så vi hade sällskap på Vc. Han fick penicillin för öroinflammation :( så vi hade med två sjuka killar till affären, det gick riktigt bra även om Milton vägra äta :( men väl hemma slukade han vällingen och somna gott!

Sen har vi inte gjort så mkt mera och tänker inte göra mera imorgon heller då vi ska VILA!! Dock en sväng till Apoteket i stan för dom hade inte filtren till nässugen på "mitt" apotek, dom var slut! Typiskt!

Lillkillen sover gott o har gjort det sen 19.30 En Alvedon gjorde nog att han somna gott! Hoppas verkligen att han får sova inatt! <3

Av aprilpojken - 18 november 2012 23:03

Kom i säng ganska tidigt igår. Skönt det för Milon vakna vid 2 tiden av sin hosta. Tog ett tag att få honom att somna om. Men till slut så! Sedan vaknade han kl 8 för att äta lite och så trodde jag att nu var det dags att gå upp! Men det tyckte inte Milton utan han somna om och jag lika så :) vi vaknade 11.00 :O helt otroligt! Jag har inte sovit så länge tsm med honom sen han föddes, kändes jätte konstigt att hela morgonen var borta. Det gjorde inget då vädret inte alls var bra idag. Mulet och så hade det tydligen regnat tidigare ;)
Vi gick i alla fall en promenad efter "frukosten" och lilleman somna i vagnen, passade då på att dammsuga och städa lite :) hann till och med att laga lite mera mat till honom så nu är frysen påfylld igen :) i alla fall för ngr dagar. Dock så valde min handmixer att gå i graven :( fick som tur var låna grannens matberedare så att jag kunde göra klart!

Hann även med att knycka tvättstugan så inatt har vi rena och fräscha sängkläder :) man sover ju sjukt mkt bättre! Kanske ska byta varje dag! Bytte även gardiner i sovrummet :) dom måste strykas men jag äger bara ett strykbord men inget strykjärn så mamma får allt komma med sitt någon dag ;)

Vi sov en sväng på eftermiddagen, var inte alls tanken att jag skulle somna men så blev det. Tog en timmes promenad vid 6 tiden tsm med grabben. Måste verkligen vara vädret som gjort oss så trötta idag. Det bra är med att ha hund är att man kommer ut i friska luften även om det är tråkigt väder så är det bara att klä sig varmt och gå ut :)
Men imorgon ska vi upp innan 8 då systersonen kommer hit för han är febrig och hostig. Så istället för att mamma och pappa ska behöva vara hemma så får han lite kvalitetstid med moster och kusin :) kanon! Så imorgon ska vi pyssla. Trolldeg och vattenfärg :)

Med det säger jag god natt och dröm sött!

Presentation


Är ensamstående mamma som bor i
liten stad i Skaraborg, jag bor med min underbara son Milton som är född 2012 och hunden Terrie.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards