aprilpojken

Alla inlägg under september 2012

Av aprilpojken - 6 september 2012 15:30

Vilar lite efter maten med mina älsklingar <3

Av aprilpojken - 5 september 2012 17:15

God eftermiddag! :)
Idag är både jag och Milton helt slut :P Igår hade vi en riktig slappardag och gjorde ingenting! Bara var hemma i myskläder och tog det lugnt. Men idag var det lite annorlunda för oss bägge. Milton vakna ett par gånger inatt och jag var riktigt trött när klockan ringde kl.8 Men tog mig upp iallafall vid 9 för idag var dagen då vi skulle besöka öppna förskolan för första gången. Detta gjorde vi med Carro och Oden som är väldigt ofta där! Jag trodde det skulle vara mycket tråkigare där. Men Milton var helt chockad, det var så mycket folk och barn!! :P
Jag hade bara tänkt stanna där en liten stund men det blev från kl.10-13 ungefär! :) När vi kom dit så satt vi en stund för dom flesta åt frukost :) Milton och jag checka läget och fann oss i allt ganska fort :) Längtar tills Milton kan leka med dom andra barnen. Just nu sitter han bara och kollar in alla ;) Men han kan allt ha roligt med. En liten tjej på 2 år var väldigt intressant, iallafall hennes tröja :P
Vid 12 så skulle det vara sångstund och Milton hade då sovit en 40minuter i sin vagn så jag valde att vara kvar för att se om han tyckte om det. Det tror jag han gjorde, tyst hela tiden och tittade verkligen på vad hon i personalen visade upp för djur vi skulle sjunga om och så fick han även slå på en trumma som dom alltid gör innan dom börjar för att hälsa alla välkomna :) Miltons intryck av sången var STOOORA ögon men det var nog skoj för det kom några små leenden då och då :)
När bi skulle gå hem så fick vi med oss Carro och Oden hem. Carro och jag åt lite mat och barnen sov en sväng. Sen åkte hon hem efter någon timme och nu är Milton, jag och Terrie ensamma igen!
Min underbara granne tog även med Terrie på en långpromenad i morse. Så hon är lagom trött nu :) Men skönt att veta att hon kan sköta sig, iallafall när andra går med henne ;)
Nu ska vi bara vara resten av dagen som återstår. Kanske blir Öf imorgon igen men annars blir det en sväng dit på fredag men då ska jag ha med mig min systerson också för jag ska vara barnvakt en liten stund. :)

 
Kram!!

Av aprilpojken - 3 september 2012 18:00

Fredag morgon!
31/8-2012


När jag vaknar på morgonen så ligger lilleman och pratar för sig själv. Att jag säger godmorgon skiter han i ;) Första gågen han ligger självmant på sidan :) (31/8-2012)



På förmiddagen tränar han för fullt med att ligga på sidan, han lyckas nästan rulla runt men armen är ivägen :P




När man är så här liten så blir man fort trött och just nu har han en period som innebär att han bara kan somna i bilstolen på dagen! :P



Efter tuppluren lekte han i babygymet och det sluta med att han satt fast ;P Men när mamma kom och rätta till mig så vred jag på mig igen och blev arg :P


Lördag 1/9-2012



Bakluckeloppis på stan, jätte bra tillfälle trodde mamma att sälja lite av mina kläder :P Trotts mycket folk så var det fel "typ" av barnfamiljer ute :P




Moster och jag på tivolit som alltid är med på Skövdes Matfestival! :)





Man blir sååå trött att vara bland folk! Varmt ute var det så här sover jag gott i vagnen i den svala skuggan :)



Moster tyckte att jag ska lära mig att köra bil :) Det var roligt! Slå och banka!





Efter bakluckeloppisen så gick vi till Arenan för att se morbror spela innebandy turnering. Men mamma var så trött att hon nästan somna sittandes och minns inte så mycket av matchen :P



Jag var lika trött :P Tar på krafterna att vara iväg en hel dag!


Sen efter innebandyn åkte vi hem till mamma/mormor och jag och milton somna ett par timmar. Sen var det dags för att ta oss till Mangos för att äta lite gott! :D Och gott var det! :D Jag blev för mätt!
På vägen hem gick vi igenom festivalområdet och oj vad glad jag är att jag inte dricker längre! :) Folk kan verkligen inte bete sig när om har alkohol i kroppen! Milton sov så gott i sin vagn och somna lika fort om hemma igen sen :)

I fredags eftermiddag RULLADE även Milton runt, från rygg till mage. vänster hållet är det som gäller :P
Bilderna ovanför var på förmiddagen och då trodde jag inte att han skulle rulla runt samma dag! :P Men där fick jag! Nu rullar han runt till magen på en gång när man lägger han ner på golvet. Nu kan man inte lämna han på sängen utan uppsyn längre :) Stora killen! :) <3 mammas älskling!! <3

Av aprilpojken - 2 september 2012 21:08

John blund är verkligen min vän idag! Varit riktigt seg! Hade tänkt skriva om gårdagen och lägga ut lite bilder men orkar inte det så det blir inget :P Inte idag iallafall!


Kram!!

Presentation


Är ensamstående mamma som bor i
liten stad i Skaraborg, jag bor med min underbara son Milton som är född 2012 och hunden Terrie.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards